Om meg

Bildet mitt
Norway
Jeg er en fargeklatt av en dame som er nysgjerring på livet og som har mange, mange tanker og spørsmål surrende til en hver tid.

torsdag 30. september 2010

Du skal bli min igjen...

Du skal bli min igjen..


Ute skinner sola, men likevel sitter jeg inne

Lydene av latter og prat stenger jeg ute ved å lukke vinduene.

Telefonen på lydløs, ytterdøra låst.

Hadde jeg hatt gardiner.. hadde de vært trekt for de også.

Jeg sitter i sofaen med bena krøllet opp under meg. Prøver å gjøre meg så liten som mulig.

Orker ikke bevege meg så mye, bare lar tankene flyte ut i ingenting.


Tankene koker ned til det samme om igjen og om igjen.

Hvorfor er ikke du her lenger?

Hvorfor forlot du meg?

Hvordan kunne du la meg være her alene?

Alt føles så uvirkelig, så tomt, så meningsløst uten deg.

Jeg vil ha deg tilbake.

Jeg vil du skal omfavne meg, smile med meg og gi meg tryggheten tilbake igjen.

Det er så ensomt uten deg.

Skummelt og kaldt.


En tanke slår meg plutselig..

Kan jeg finne deg ? istedet for å vente på at du skal komme tilbake?

Kan det hende du venter på meg, slik jeg venter på deg?

Et snev av iver fyller meg og jeg kikker ut av vinduet.

Sola er jo vakker..

Jeg kler på meg og går ut.

Bestemmer meg for å gå en tur i skogen og lufte hodet litt.

Nesen blir fylt med deilige dufter av skog og øynene henrykt over høstens vakre farger.

Bekken som sildrer, fugler som synger, småkvister som knekker under stegene mine.


Jeg tenker på hvor jeg skal begynne letingen etter deg.

Hvor jeg skal starte jakten. Og hvor jeg kan finne deg.

Kjenner at stoltheten og staheten vokser for hvert steg jeg tar lenger inn i skogen.

Mer og mer bestemt på at jeg skal få deg tilbake.

Jeg trenger deg for å dele min kjærlighet.

Du er min!

For hva er vel kjærligheten og hvor stor er ikke den?

Du min kjære, skal bli min igjen..


Jeg vil ikke gjemme meg i mørket av min egen redsel.

Min kjære kjære selvtillit..

Jeg skal finne deg og du skal bli min igjen...

2 kommentarer:

  1. Hei, Så fin tekst om å snu! Det første partiet var veldig beskrivende...! Ønsker deg en fin uke:-)

    SvarSlett
  2. Hei igjen:-) Når kommer neste dikt? God helg!

    SvarSlett